مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 05:502021-03-27اقتصادي

نظام بانکی در سال گذشته چقدر اصلاح شد؟


در راستای اصلاح نظام بانکی، در سال گذشته طرح قانون بانک مرکزی به مجلس یازدهم رسید و طبق اعلام رییس کل بانک مرکزی در طول سال 1399، هفت اقدام از جمله سامان دهی بانک های ناسالم، - تعیین هیئت سرپرستی برمؤسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آن ها در بازار، ادغام بانک های نظامی در بانک سپه، تدوین و اجرای سیاست گذاری نوین پولی، وضع مقرات جدید در تراکنش های بانکی و تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانک ها برای اصلاح نظام بانکی صورت گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اصلاح نظام بانکی و بانک مرکزی یکی از موضوعاتی است که از طرح آن در نظام حکمرانی کشور بیش از 13 سال می گذرد.

ابتدا در دولت نهم اصلاح نظام بانکی در قالب طرح تحول اقتصادی مطرح و کارگروهی برای تدوین آن تشکیل شد اما فرآیند آن تا دولت دهم ادامه داشت و در نهایت دو لایحه قانون بانک مرکزی و قانون بانکداری به مرحله نهایی رسید اما در دولت دهم این دو لایحه به مجلس نرفت.

در دولت یازدهم و دوازدهم با وجود اینکه این دو لایحه آماده بود، به مجلس نرفت و دولت اعلام کرد این لوایح را مجددا بررسی خواهد کرد و کارگروهی در وزارت اقتصاد تشکیل شد.

در نهایت طرح بانکداری جمهوری اسلامی که شامل سه بخش بانک مرکزی، بانکداری و بانک توسعه بود در کمیسیون اقتصادی مجلس دهم تصویب و حدود 6 ماه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام بانکی در سال گذشته چقدر اصلاح شد؟

نظام بانکی در سال گذشته چقدر اصلاح شد؟