مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 02:352021-03-26اقتصادي

اجرای طرح اصلاح نژاد دام در ایلام/ مزایا و معایب طرحی که تازه متولد شده است


طرح اصلاح نژاد دام در ایلام در حالی اجرایی شده که نیازمند توجه جدی متولیان امر برای رفع مشکلات است تا بتواند گامی مهم و موثر در رشد تولید و توسعه اقتصادی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، به دنبال رفع مشکلات دامداران در استان ایلام طرح اصلاح نژاد دام برای اولین بار در شهرستان بدره به اجرا درآمد که به علت تلاش های متعدد نیرو های بومی در استان مثمر ثمر واقع شد.

در سال های اخیر استفاده بی رویه از مراتع و از سوی دیگر تعداد زیاد دام ها موجب بالا رفتن هزینه نگهداری دام های بومی برای دامداران بوده است؛ از این رو در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی دام و کاهش هزینه های مصرفی دامداران پروژه اصلاح نژاد دام های بومی کم بازده در سال 97 در شهرستان بدره کلید خورد و کماکان نیز در حال ادامه است.

با اجرای این طرح درصد دوقلوزایی و تولد بره های همسان به نحو چشمگیری افزایش می یابد و از دیگر مزایای این طرح می توان به کوتاه کردن دوره زایش دام ها، تولید بره های هم سن و سال برای پرواربندی و جایگزینی و نتیجه کاهش هزینه های تغذیه اشاره کرد.

لازم به ذکر است قبل از اجرا سازی این طرح نهایتا هر میش یک راس بره به دنیا می آورد که با توجه به بیماری و شرایط آب و هوایی مختلف و در مواردی عدم رعایت دامدارن خیلی از دام ها تلف می شوند و همین امر ضرر و زیان بالایی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح اصلاح نژاد دام در ایلام/ مزایا و معایب طرحی که تازه متولد شده است

اجرای طرح اصلاح نژاد دام در ایلام/ مزایا و معایب طرحی که تازه متولد شده است