مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 فروردین 1400 ساعت 12:202021-03-26سياسي

نظام سازی جامعه مهدوی در عصر انقلاب اسلامی برعهده حوزه علمیه است


فقه شیعه باید بتواند نظامات فکری جامع اسلام را استنباط، استخراج و کشف و ترویج و تبلیغ کند و اینها وظایف بزرگ حوزه های علمیه در عصر انقلاب اسلامی است.

- آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر جمعه در شانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در مسجد مقدس جمکران به صورت سخنرانی مجازی برگزار شد با اشاره به موضوع طرح کلی حرکت انبیا و امامان از آغاز تا انجام در این همایش گفت: درباره مهدویت از ابعاد مختلفی می توان صحبت کرد و خط یگانه توحیدی و طرح کلی حرکت انبیا و اولیای الهی یکی از این ابعاد است.

وی افزود: جامعه مهدوی، خلاصه همه پیام های آسمانی و مصداق همه تجربه های توحیدی است و همه تاریخ انبیا و حرکت های بزرگ ایمانی در آن وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه برخی ادیان الهی را تنها حاشیه زندگی بشر می دانند و برخی دیگر نقش بیشتری برای دین دامنه زندگی بشر قائل هستند گفت: اگر ما دین را تمدنی بدانیم و ارزیابی کنیم، دین به عنوان روح نظامات زندگی بشر تلقی می شود و دارای منظومه ای منسجم از اندیشه های الهی و آسمانی خواهد شد.

وی افزود: اندیشه اسلامی یک اندیشه کلان و کلی و طرح و اره و درختواره ای است که به همه ابعاد زندگی بشر جان می دهد این روح تمدنی در همه ادیان الهی بوده است، اما این طرح و اره تمدنی در اسلام کامل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام سازی جامعه مهدوی در عصر انقلاب اسلامی برعهده حوزه علمیه است

نظام سازی جامعه مهدوی در عصر انقلاب اسلامی برعهده حوزه علمیه است