مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 فروردین 1400 ساعت 09:102021-03-26فرهنگي

رسوخ شعار غلط «فرزند کمتر زندگی بهتر» در فرهنگ جامعه ایرانی


از ابتدای دهه هفتاد، شعار طاغوتی «فرزند کمتر زندگی بهتر» از درون زایشگاه جلوی چشم ما بود؛ از زمان آغاز سیاست ها تا به الان، نرخ باروری از 6-7 فرزند به زیر 2 فرزند کاهش پیدا کرده! - از ابتدای دهه هفتاد، شعار طاغوتی فرزند کمتر زندگی بهتر از درون زایشگاه جلوی چشم ما بود؛ از زمان آغاز سیاست ها تا به الان، نرخ باروری از 6-7 فرزند به زیر 2 فرزند کاهش پیدا کرده! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، تسنیم نوشت: اول: مهمان برنامه دورهمی بازیگر مرد 35 ساله در پاسخ به سوال مهران مدیری که می پرسد: چرا ازدواج نمی کنی؟ اندکی مکث می کند و با پوزخندی می گوید: فکر کن یکی بیاد و دیگه نره! تماشاگران جا خورده از این پاسخ عجیب، ناخودآگاه و طوطی وار برایش دست می زنند؛ پاسخ عجیب و نچسب این سلبریتی، نمادی از تربیت زخمی یک نسل است.

نسلی که خیلی چیزها را گم کرده یا اساساً دریافت نکرده است؛ نسلی در محاصره فردگرایی، خودمحوری و بی علاقگی به پذیرش مسئولیت.

دوم: طی سالهای اخیر بسیاری از روانشناسان و متخصصان علوم اجتماعی ایرانی، از چالشهای تربیتی سخن می گویند که کشور را درگیر چالشهای فردی و اجتماعی کرده است.

این سخن تلخ است اما باید گفت نتایج پژوهش های متعددی نشان از آن دارد که افراد برای مسائل متعددی در سطوح اجتماعی، اقتصادی، ملی و فردی دارای حس مسئولیت پذیری قابل توجهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسوخ شعار غلط «فرزند کمتر زندگی بهتر» در فرهنگ جامعه ایرانی

رسوخ شعار غلط «فرزند کمتر زندگی بهتر» در فرهنگ جامعه ایرانی