مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 فروردین 1400 ساعت 08:202021-03-26پزشكي

چرا مغز انسان تا این حد بزرگ است؟


دانشمندان در دانشگاه کمبریج بریتانیا می گویند با انجام مطالعات زیست شناختی سرانجام دریافته اند که چرا مغز انسان تا به این اندازه بزرگ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یورونیوز، دانشمندان در دانشگاه کمبریج بریتانیا می گویند با انجام مطالعات زیست شناختی سرانجام دریافته اند که چرا مغز انسان تا به این اندازه بزرگ است.

مسئله بزرگی مغز انسان در مقایسه با جانداران دیگر از رسته همسان خود برای سال ها یکی از موارد مورد بحث در محافل علمی جهان بوده است.

اکنون پژوهشگران با جمع آوری بافت ها و سلول های مغزی انسان، شامپانزه ها، گوریل ها و تبدیل آن ها به اندام مغزی کامل در آزمایشگاه دلایل این تفاوت را روشن کرده اند.

آزمایش های انجام شده روی ارگانویید های مغزی (یا همان شبه اندام های مغزی که در واقع نسخه کوچک و مصنوعی مغز ساخته شده در آزمایشگاه هستند) نشان داده است که یک سوییچ مولکولی که تا کنون ناشناخته مانده بود رشد مغز را کنترل می کند و باعث می شود مغز انسان سه برابر بزرگتر از مغز میمون های بزرگ شود.

دکتر مادلین لنکستر، زیست شناس رشد در آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی شورای تحقیقات پزشکی کمبریج، می گوید: آنچه ما می بینیم تفاوت در رفتار سلولی است که در مقطع زمانی بسیار بسیار اولیه به مغز انسان اجازه می دهد بزرگتر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مغز انسان تا این حد بزرگ است؟

چرا مغز انسان تا این حد بزرگ است؟