مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1400 ساعت 20:052021-03-25اجتماعي

ضرورت ایجاد پارک آبخیز در مجاورت مراکز جمعیتی


یک کارشناس آبخیزداری ضمن اشاره به ضرورت ایجاد پارک آبخیز در مجاورت مراکز جمعیتی نوشت: کنترل سیل ورودی به شهرها و توسعه تفرجگاه های طبیعی دو هدف اصلی پارک آبخیز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابوالقاسم حسین پور در یادداشتی ضمن اشاره به اینکه آبخیزداری در رویکرد نوین مدیریت آبخیزهای شهری، علاوه بر اهدافی ازجمله حفظ منابع پایه آب، خاک، پوشش گیاهی و مدیریت سیل های ورودی به شهرها، هدف تقویت ارتباط انسان و طبیعت در قالب پارک آبخیز را نیز دنبال می کند، تصریح کرده است: تغییر اقلیم، تشدید سیل های شهری، سبک شهرنشینی مدرن و دور بودن از طبیعت ازجمله مشکلات شهرها در شرایط کنونی است.

او در ادامه یادداشت خود آورده است: در حقیقت پارک آبخیز پاسخی به دو نیاز کنترل سیلاب های شهری و ایجاد تفرجگاه طبیعی در مجاورت مراکز جمعیتی است.

نوع بارندگی و وضعیت ساخت شهرها در کشور ما شرایطی را به وجود آورده است که اغلب آن ها با مشکل سیل مواجه هستند؛ موضوعی که در سال های اخیر به کرات در مناطق مختلف کشور شاهد آن بودیم و خسارت هایی را نیز به دنبال داشت.

این کارشناس آبخیزداری عنوان کرده است که مدیریت سیل های شهری از منشا در سطح حوزه های آبخیز بالادست شهرها و استفاده از ظرفیت سیلاب مهار شده در مناطق مستعد در توسعه تفرجگاه همجوار با سکونتگاه ها رویکرد برنامه آبخیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ایجاد پارک آبخیز در مجاورت مراکز جمعیتی

ضرورت ایجاد پارک آبخیز در مجاورت مراکز جمعیتی