مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1400 ساعت 08:202021-03-25بين الملل

نگاه چین به روابط با ایران با نگاهش به روابط با دیگر کشورهای منطقه تفاوت دارد


مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان اینکه سفر وزیر خارجه چین به ایران نشان دهنده توجه آنها به گسترش روابط استراتژیک در منطقه است گفت: - مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان اینکه سفر وزیر خارجه چین به ایران نشان دهنده توجه آنها به گسترش روابط استراتژیک در منطقه است گفت: این سفر می تواند به تسریع و محقق کردن سند همکاری های ایران و چین هم کمک کند.

دیاکو حسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سفری که وزیر خارجه چین به تهران دارد گفت: به نظر می رسد این سفر نشان دهنده نگاه چین به مسائل منطقه، علاقمندی و اشتیاق چین به گسترش ارتباط با کشورهای حوزه آسیای غربی یا همان اوراسیایی باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به ادامه رشد اقتصادی چین و توانایی هایی که این کشور طی یک دهه گذشته در زمینه توسعه اقتصادی و گسترش روابط سیاسی از خود نشان داده این سفر در همین چهارچوب است، در واقع چینی ها در مقایسه با یک دهه قبل اشتیاق بیشتری نسبت به مسائل اقتصادی دارند و کمتر به مسائل حوزه نظامی وارد شده اند.

این پژوهشگر ارشد مسائل استراتژیک همچنین بیان کرد: تشدید رقابت آمریکا و چین و کسب نفوذ جهانی نیز از دیگر عواملی است که موجب شده چینی ها با رغبت بیشتری به سمت مناطق مختلف کشیده شوند، جاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه چین به روابط با ایران با نگاهش به روابط با دیگر کشورهای منطقه تفاوت دارد

نگاه چین به روابط با ایران با نگاهش به روابط با دیگر کشورهای منطقه تفاوت دارد