مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 فروردین 1400 ساعت 09:052021-03-24اجتماعي

هوای گرم و طوفان امروز مهمان آسمان مازندران


معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: هوای گرم و طوفان طی امروز در آسمان امروز تداوم دارد.

- احمد اسدی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از روز گذشته با شکل گیری جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش محسوس دما و وزش بادهای شدید در استان بودیم به طوری که حداکثر سرعت باد امروز از کجور با 86، سیاه بیشه 79 ، آلا شت و رینه لاریجان 61و بلده 51 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است .

وی با اشاره به وزش باد گرم شدید به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات استان، افزود: افزایش پتانسیل آتش سوزی در مناطق جنگلی و مراتع استان،  احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در مناطق مستعد ارتفاعات و آسیب به سازه های کم مقاوم و خزانه های برنج نیز وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: باتوجه به این شرایط توصیه هواشناسی پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع، عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات، مقاوم سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه ها و خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

اسدی بیان کرد: براساس نقشه های هواشناسی،  با شکل‏ گیری جریانات خنک شمالی روز  پنج شنبه پنجم فروردین شاهد کاهش محسوس دما ( بین 10 تا 15 درجه) ، وزش باد شدید خنک شمالی ، مواج شدن دریا و رگبار  باران هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای گرم و طوفان امروز مهمان آسمان مازندران

هوای گرم و طوفان امروز مهمان آسمان مازندران