مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 فروردین 1400 ساعت 08:252021-03-24بين الملل

جشن نوروز در قزاقستان؛ از پختن غذاهای خاص تا مسابقات ویژه


در دوران شوروی سابق در سال 1926 نوروز به عنوان جشنی بیگانه از سوی حزب کمونیست ممنوع اعلام شد و تنها بعد از 62 سال یعنی در سال 1988 دیگر بار نوروز به آغوش این سرزمین بازگشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در دوران شوروی سابق در سال 1926 نوروز به عنوان جشنی بیگانه از سوی حزب کمونیست ممنوع اعلام شد و تنها بعد از 62 سال یعنی در سال 1988 دیگر بار نوروز به آغوش این سرزمین بازگشت.

با کسب استقلال قزاقستان، رییس جمهور این کشور در 15 مارس سال 1991 ضمن صدور یک فرمان، نوروز را جشن ملی قزاقستان اعلام کرد.

مردم قزاقستان نوروز را اعتدال بهاری می دانند و بر این باورند که در این روز ستاره های آسمانی به نقطه ابتدایی می رسند و همه جا نو می شود و روی زمین خوبی پیش رو خواهند داشت.

در عید نوروز مردم لباس نو و سفید به تن می کنند که نشانه شادمانی است.

دید و بازدید اقوام در این ایام با زدن شانه ها به یکدیگر از آیین و رسوم مردم قزاق در ایام عید نوروز می باشد، همچنین پختن غذایی به نام نوروز کوژه  (کوژه = آش) که تهیه آن به معنی خداحافظی با زمستان و غذاهای زمستانی است و از هفت نوع ماده غذایی تهیه می شود در این ایام جزو آیین و رسوم این سرزمین می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن نوروز در قزاقستان؛ از پختن غذاهای خاص تا مسابقات ویژه

جشن نوروز در قزاقستان؛ از پختن غذاهای خاص تا مسابقات ویژه