مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 09:452021-03-23سياسي

5 قانون کنکوری تصویب شد


وزارت علوم و دانشگاه ها سال پر قانون و آیین نامه ای را سپری کردند قوانینی که برخی از آنها در راستای تسهیلات کرونایی به دانشجویان بود و برخی برای اولین بار تصویب و کلید خورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سراسری همه آموزش های حضوری باعث شد وزارت علوم و دانشگاه ها سال 99 را متفاوت از سال های گذشته آغاز کنند.

وزارت علوم، برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از تعطیلی آموزش حضوری، ملزم شد سیاست های جدیدی را اتخاذ کند از سوی دیگر در سالی که گذشت، مصوبات و بخشنامه هایی ابلاغ شد که برخی از آنها برای اولین بار بود که در حوزه آموزش عالی تدوین می شد، در زیر به برخی از مهمترین مصوبات این دوره اشاره می کنیم: حذف ترم تحصیلی دانشگاه ها مجاز شد با توجه به شیوع کرونا و در راستای ارائه تسهیلات به دانشجویان با تصمیم وزارت علوم که در قالب بخشنامه ای به دانشگاه ها ابلاغ شد، امکان حذف ترم در صورت تقاضای دانشجو برای اولین بار در دانشگاه ها مجاز اعلام شد.

الگوی جدید تخصیص ظرفیت پذیرش دانشجو ابلاغ شد با تصویب شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، الگوی جدید تخصیص ظرفیت پذیرش دانشجو از سوی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ شد که به موجب این بخشنامه سقف ظرفیت کامل پذیرش توسط دانشگاه ها و مؤس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 قانون کنکوری تصویب شد

5 قانون کنکوری تصویب شد