مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 09:402021-03-23فناوري

ساخت یک قفل نامریی!


اوگنیا گلستین(Evgeniia Gilshtein)، محقق موسسه تحقیقات سوییس EMPA موفق به ساخت سیستم قفل نامریی شده که کار سارقان را سخت می کند.

- اوگنیا گلستین(Evgeniia Gilshtein)، محقق موسسه تحقیقات سوییس "EMPA" موفق به ساخت سیستم قفل نامریی شده که کار سارقان را سخت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، دکمه های نامریی این دستگاه با یک جوهر رسانا بر روی یک فیلم پلیمری شفاف و بی رنگ پرینت شده اند.

با استفاده از این فناوری کاربران می توانند قفلی داشته باشند که هیچ روش قابل تشخیصی برای باز کردن ندارد، چون تنها صاحب قفل از محل قرارگیری دکمه ها با خبر است.

قفل نامریی به وسیله مدارهای الکتریکی و حسگرهای نصب شده بر روی فیلم پلیمری توسط محققان آزمایشگاه های علوم ماده و فناوری های فدرال سوییس EMPA ساخته شده است.

دراین فناوری از اکسید فلز رسانای شفاف استفاده شده و جوهر رسانا به وسیله ی پرینتر جوهرفشان با دقت میکرومتری بر روی سطح مورد نظر پرینت شده است.

پنهان کردن مدارهای امنیتی از دید محققان از یک روش زیرکانه برای پنهان کردن مدارها از دید استفاده کردند.

در بیانیه ای مطبوعاتی آزمایشگاهای فدرال سوییس اعلام شده است که پس از پرینت مدارها و نصب آن بر روی ورقه ی فلزی، این ورقه با رنگ آبی، رنگ آمیزی شد از آن جا که جوهر آبی برخلاف فیلم شفاف نور را جذب می کند، می تواند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت یک قفل نامریی!

ساخت یک قفل نامریی!