مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 فروردین 1400 ساعت 14:502021-03-22بين الملل

طرح عربستان برای آتش بس گسترده در یمن/ یمن: طرح سعودی حاوی مطلب جدیدی نیست


طرح عربستان برای آتش بس گسترده در یمن/ یمن: طرح سعودی حاوی مطلب جدیدی نیست وزیر خارجه عربستان سعودی بعد از شش سال جنگ علیه یمن مدعی شد که ریاض ابتکارعملی برای پایان دادن به این جنگ آماده کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، وزیر امور خارجه عربستان سعودی خواستار آتش بس در یمن شد و گفت که بر اساس ابتکار عمل ادعایی ریاض، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد شد و فشار از بندر الحدیده کاسته خواهد شد.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) دوشنبه به نقل از فیصل بن فرحان گزارش داد که عربستان سعودی در این ابتکار عمل به دنبال آتش بس در یمن است مشروط بر این که دولت نجات ملی این کشور که انصارلله نیز بخشی از این دولت است، با آن موافقت کند.

بن فرحان طی نشست خبری زنده که فرماندهان ائتلاف ضد یمن به رهبری ریاض نیز در آن حضور داشتند، گفت که پیشنهاد ابتکار عمل ریاض شامل آتش بس فراگیر در یمن با اشراف سازمان ملل متحده و با موافقت دولت مستعفی یمن (منصور هادی) و انصارالله یمن است.

واکنش یمن به طرح ادعایی ریاض برای آتش بس - سخنگوی هیأت مذاکره کننده یمن: طرح سعودی برای پایان دادن به جنگ، حاوی مطلب جدیدی نیست - عربستان بخشی از جنگ است و باید محاصره هوایی و دریایی یمن را پایان دهد - پایان دادن به محاصره یمن نیازمند ارائه طرح نیست - گرو گرفتن پرونده امور انسانی یمن جنایت در حل یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح عربستان برای آتش بس گسترده در یمن/ یمن: طرح سعودی حاوی مطلب جدیدی نیست

طرح عربستان برای آتش بس گسترده در یمن/ یمن: طرح سعودی حاوی مطلب جدیدی نیست