مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 فروردین 1400 ساعت 07:352021-03-22دانش

آیا مدرک تحصیلی داشتن شغل آینده را تضمین می کند؟


علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره دلایل افزایش تب مدرک گرایی در بین جوانان کشور گفت: - معاون آموزشی وزارت علوم درباره مدرک گرایی و رابطه آن با یافتن شغل مناسب در آینده به دانشجویان چند توصیه کرد.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره دلایل افزایش تب مدرک گرایی در بین جوانان کشور گفت: مدرک گرایی یک مسئله چند بعدی است که به راحتی نمی توان تحلیل کرد.

بخش عمده این مسئله فرهنگی بوده و فشار خانواده ها باعث می شود که فرزندشان کسب جایگاه اجتماعی و داشتن یک آینده کاری موفق و تضمین شده را در اخذ مدارک تحصیلات تکمیلی بداند.

خاکی صدیق با بیان اینکه در گذشته یافتن شغل با نوع مدرک تحصیلی ارتباط مستقیمی داشت، عنوان کرد: متاسفانه در گذشته و حال داشتن مدارک تحصیلی بالا در نظام اداری ما برای اضافه شدن پایه حقوق و مزایا موثر است که بدون شک این مسئله به افزایش مدرک گرایی دامن می زند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: عده ای از جوانان جویای کار فکر می کنند که با گرفتن مدارک تحصیلات تکمیلی می توانند شغل مورد نظر و درخور خود را پیدا کنند، اما متاسفانه این طرز تفکر به معضل بیکاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مدرک تحصیلی داشتن شغل آینده را تضمین می کند؟

آیا مدرک تحصیلی داشتن شغل آینده را تضمین می کند؟