مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 فروردین 1400 ساعت 08:502021-03-21بين الملل

تفاوت اساسی حملات بزرگ اخیر انصار الله به عربستان با حملات گذشته


انصار الله یمن در روزهای گذشته دو حمله بزرگ به عربستان سعودی انجام دادند که با همه حملات قبلی فرق داشتند و نیز پیام متفاوتی داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به تحولات اخیر یمن به ویژه حملات گسترده و جدید انصار الله به تأسیسات نفتی و حیاتی عربستان پرداخت و نوشت: به رغم کثرت حملات جنبش انصار الله و ائتلاف یمنی که آن را هدایت می کند، به اهداف اقتصادی حیاتی در عمق عربستان سعودی اما دو حمله اخیر که بندر نفتی رأس تنوره در اوایل این ماه و یک مقر و پالایشگاه نفت در ریاض در دور روز پیش را هدف قرار داد، نقطه عطفی در جنگ یمن به شمار می روند که چند روز پیش وارد هفتمین سال سال خود شد.

دلایل تفاوت دو حمله اخیر انصار الله و همپیمانانش به عربستان به شرح زیر است: صادرات نفت عربستان دیگر امن نیست نخست:حمله رأس تنوره که در نوع خود نخستین حمله به شمار می رود معنایش آن است که صادرات نفت عربستان که این بندر ستون فقراتش به شمار می رود دیگر امن نیست و در معرض تهدید بیشتر است.

دوم: بمباران مقر و پالایشگاه نفت در قلب ریاض پایتخت عربستان سعودی ضربه روحی و معنوی بزرگی برای رهبران عربستان سعودی به شمار می رود که مشروعیت خود را از تأمین امنیت شهروندان این کشور به دست می آوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت اساسی حملات بزرگ اخیر انصار الله به عربستان با حملات گذشته

تفاوت اساسی حملات بزرگ اخیر انصار الله به عربستان با حملات گذشته