مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 فروردین 1400 ساعت 06:502021-03-21دانش

اعتدال بهاری در آینه علم نجوم


گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، احسان مهرجو در خصوص لحظه تحویل سال از دیدگاه نجوم گفت: از لحاظ نجومی لحظه تحویل سال، لحظه ای ست که سیاره زمین در مدار خودش به دور خورشید به نقطه اعتدال بهاری می رسد.

- یک کارشناس نجوم با بیان اینکه برای تشخیص اولین روز بهار، لحظه تحویل سال را با لحظه ظهر شرعی همان روز مقایسه می کنند، گفت: نوروز تحویلی امسال، یک روز بعد از تحویل سال است.

گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو ، احسان مهرجو در خصوص لحظه تحویل سال از دیدگاه نجوم گفت: از لحاظ نجومی لحظه تحویل سال، لحظه ای ست که سیاره زمین در مدار خودش به دور خورشید به نقطه اعتدال بهاری می رسد.

وی با تاکید بر اینکه جایی که سیاره زمین از نیمکره جنوبی آسمان وارد نیمکره شمالی آسمان شود نقطه اعتدال بهاری است، گفت: زمین در ساعت 13:07 دقیقه روز شنبه سی ام اسفندماه 1399 به نقطه اعتدال بهاری می رسد و این همان لحظه تحویل سال جدید است.

کارشناس نجوم تاکید کرد: در نخستین روز بهار، طول شب و روز با هم برابر می شود به طوریکه در تمام جهان 12 ساعت روز و 12 ساعت شب است.

سپس هرچه به انتهای بهار نزدیک شویم، به طول روز افزوده می شود بطوریکه در آخرین روز بهار که زمین به نقطه انقلاب تابستانی می رسد شاهد بلندترین روز سال در نیمکره شمالی آسمان خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتدال بهاری در آینه علم نجوم

اعتدال بهاری در آینه علم نجوم