مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 اسفند 1399 ساعت 17:002021-03-19سياسي

دیدن مردم در صف مرغ انسان را آتش می زند


انتخابات لیله القدر سرنوشت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور و جلوه گاه حضور آزادانه مردم است.

- ایسنا/قم خطیب نماز جمعه قم گفت: انتخابات لیله القدر سرنوشت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور و جلوه گاه حضور آزادانه مردم است.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه اول نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به اینکه دعا و مناجات یک مقوله راهبردی و بسیار مهم در تعالیم دین و اندیشه اسلامی است، عنوان کرد: دعا در ادیان توحیدی ریشه تاریخی دارد و آیات قرآن نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم با دعا ارتباطات دارد.

وی بابیان اینکه اگر دعا را از منظومه فکری اسلام جدا کنیم بخش بزرگی از منظومه فکری اسلام فرو خواهد ریخت، اظهارکرد: دعا روح عبادت، نردبان ترقی، سکوی پرش انسان و وسیله تکامل بشر است و انسان با دعا در پیشگاه خدا حضور پیدا می کند.

خطیب نماز جمعه قم اشاره به اینکه همه ائمه درباب دعا دارای میراث عظیمی هستند و حدود سه هزار دعا و مناجات کوچک و بزرگ در قلمروها و شرایط مختلف از ائمه جمع آوری شده است، ادامه داد: از امام سجاد نیز 270 دعا جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) در میان اولیا دین، قهرمان دعا و نیایش است و دعا در مکتب امام سجاد(ع) چند ویژگی دارد، افزود: اولین ویژگی این است که دعا شیوه ای برای بیان همه معارف دین شد و منظومه فکری دین در دعاهای صحیف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدن مردم در صف مرغ انسان را آتش می زند

دیدن مردم در صف مرغ انسان را آتش می زند