مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 اسفند 1399 ساعت 13:252021-03-19سياسي

نقض محکومیت آشنا در دیوان عالی


رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در رشته توییتی از نقض محکومیت خود در شعبه 47 دیوان عالی کشور در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، حسام الدین آشنا روز جمعه در رشته توییتی نوشت: شعبه 47 دیوان عالی کشور محکومیت حسام الدین آشنا در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران را نقض کرد.

در وصف فعلی رأی فرجام خواسته از قابلیت ابرام برخوردار نیست.

زیرا: تحقق یک جرم سیاسی متوقف بر آن است که عناصر تشکیل دهنده آن جرم محقق شده باشد سپس با توجه به انگیزه مرتکب در دسته جرایم سیاسی قرار گیرد.

در حالی که در پرونده حاضر چنین نیست.

وی در ادامه توضیح داده است: اولاً: کمترین مصداق رکن مادی بزه نشر اکاذیب(اعم از رایانه ای وغیر رایانه ای) آن است که مطلب انتشار یافته از ویژگی یک گزاره خبری برخوردار بوده و کذب بودن آن به اثبات رسیده باشد و فرضیه تحلیلی ارائه شده در توییت های مذکور از چنین ویژگی برخوردار نیست.

آشنا ادامه داده است: ثانیا: تحقق رکن روانی بزه مذکور نیز علاوه بر اراده آگاهانه مرتکب در انتشار مطلب مستلزم احراز قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی و یا مقامات رسمی به عنوان سوء نیت خاص است که مندرجات پرونده محاکماتی و توجه به مدافعات انجام شده چنین چیزی را اثبات نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقض محکومیت آشنا در دیوان عالی

نقض محکومیت آشنا در دیوان عالی