مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 اسفند 1399 ساعت 09:202021-03-19پزشكي

ماهی قرمز کرونا را منتقل نمی کند


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ویروس کرونای عامل بیماری کووید 19 در ماهیان بیمار زا نبوده، اما توصیه های بهداشتی به منظور جلوگیری از احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی است.

-   محمد اصغرزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به مردم توصیه می کنیم در خرید و نگهداری ماهی قرمز به نکات بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: در صورت تماس با ماهی و یا آب حمل و نگهداری، بلافاصله نسبت به شستشوی دست ها با آب و صابون و یا استفاده از ضدعفونی کننده های مناسب اقدام شود.

اصغرزاده با اشاره به اینکه افرادی که دارای علائم مشکوک به بیماری های تنفسی هستند، نباید در چرخه تولید و حمل ماهی قرمز فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی و محیطی، شستشو و ضدعفونی وسایل و تجهیزات نگهداری، استفاده از ظروف یکبار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی به منزل و عدم تماس حفاظت نشده با آب و ماهی ازعوامل مهم و تاثیرگذار در جلوگیری از انتقال بیماری است.

وی ادامه داد: از مردم می خواهیم از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهی قرمز کرونا را منتقل نمی کند

ماهی قرمز کرونا را منتقل نمی کند