مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 10:352021-03-18پزشكي

نخستین مرکز رایوتراپی قم افتتاح شد /1500 بیمار نیاز به پرتو درمانی دارند


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از افتتاح نخستین مرکز رادیوتراپی زیر نظر بیمارستان شهید بهشتی (ره) گفت: این مرکز به صورت دولتی پذیرای بیماران سرطانی در قم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر در مراسم افتتاح بخش فوق تخصصی رادیو تراپی و آنکولوژی بیمارستان شهید بهشتی (ره) اظهار کرد: سرطان سومین عامل مرگ و میر کشور است و در سال های اخیر شیوع آن افزایش چشمگیری داشته است و درمان این بیماری از چالش های اصلی سیستم های درمانی محسوب می شود و براساس آمارهای بدست آمده حدود دوسوم بیماران مبتلا به سرطان به پرتو درمانی نیاز دارند.

وی افزود: در استان قم به طور میانگین هرسال بین هزار تا 1500 بیمار به پرتو درمانی نیاز دارند که با توجه به طولانی بودن دوره درمان نیاز به تردد مکرر یا اقامت طولانی مدت در شهرهایی که این خدمت را ارائه می دهد دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به نخستین خیری که اقدام به ایجاد بخش رادیوتراپی در قم کرد، گفت: با توجه به فوت این خیّر این مهم محقق نشد.

وی اضافه کرد: پس از گذشت چند سال ساخت این مرکز در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع با بودجه خیرین و اختصاص مبلغ 12 میلیارد ریال اعتبارات دولتی و 92 میلیارد ریال اهدایی رهبر معظم انقلاب در سه طبقه و زیربنایی به متراژ3 هزار متر مربع به پایان رسید که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین مرکز رایوتراپی قم افتتاح شد /1500 بیمار نیاز به پرتو درمانی دارند

نخستین مرکز رایوتراپی قم افتتاح شد /1500 بیمار نیاز به پرتو درمانی دارند