مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 09:252021-03-18اجتماعي

گنجی بازمانده از شهری که 99 نگهبان از دروازه های آن حفاظت می کرد


آثار و بناهای تاریخی، بی شک شاهدان تاریخی آنچه بر این سرزمین ما گذشته، هستند و از همین رو حفاظت از این شاهدان تاریخ همواره از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و هست.

- ایسنا/سمنان آثار و بناهای تاریخی، بی شک شاهدان تاریخی آنچه بر این سرزمین ما گذشته، هستند و از همین رو حفاظت از این شاهدان تاریخ همواره از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و هست.

با وجود آنکه همگان به اهمیت تپه حصار به عنوان یکی از مهمترین محوطه های تاریخی و باستانی فلات مرکزی ایران واقف اند اما شوربختانه بعد از عبور اولین خط ریل راه آهن از آن در دهه های گذشته، بعدها نیز همچنان بدون توجه به خشت اولی که کج گذارده شد، این دیوار همچنان کج، تداوم یافت تا اینکه خط های ریلی دیگری نه تنها از حریم و جوار آن که از وسط آن نیز گذشت.

خشت اول گر نهد معمار کج،تا ثریا می رود دیوار کج اگرچه این ضرب المثل کهن ایرانی وصف حال این سال ها و روزهای تپه حصار است اما در همین شرایط مردم و دوستداران میراث فرهنگی و فعالانی از سازمان های مردم نهاد نیز هستند که حاضرند با هزینه خود این دیوار کج را ویران و از نو بسازند.

آنها حاضرند با هزینه خود، خط ریلی دیگری، کمی آن سو تر از این محوطه ارزشمند بسازند تا مسافران به جای آنکه درست از وسط این اثر منحصر به فرد بگذرند کمی آن طرف تر بگذرند و در حین عبور نظاره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنجی بازمانده از شهری که 99 نگهبان از دروازه های آن حفاظت می کرد

گنجی بازمانده از شهری که 99 نگهبان از دروازه های آن حفاظت می کرد