مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 07:502021-03-18اقتصادي

45 درصد شالیزارهای گیلان شخم زمستانه زده شده است


معاون جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای شخم زمستانه در 45 درصد از شالیزارهای استان، گفت: بیش از 107 هزار هکتار از اراضی شالیزارهای گیلان شخم زده شده است.

- سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استان گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، اظهار کرد: با نزدیک شدن به سال زراعی شالیکاران گیلانی زمین های خود را برای کشت برنج آماده می کنند.

وی انجام شخم زمستانه شالیزارها را یکی از اقدام شالیکاری برای آماده سازی زمین ها عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در سال های اخیر تلاش شده تا با آموزش های و اطلاع رسانی کافی شالیکاران را به بهره گیری از نزولات جوی برای انجام شخم شالیزارها ترغیب کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از 107 هزار هکتار از 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان شخم زمستانه زده شده است، افزود: این میزان معادل 45 درصد مجموع شالیزارهای استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه با سال گذشته مقداری کاهش داشته ایم که مربوط به کاهش نزولات آسمانی است، گفت: افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش آفات برنج به ویژه کرم ساقه خوار و امکان استفاده به موقع از کودهای پایه تنها بخشی از مزیت های انجام شخم زمستانه در شالیزارها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

45 درصد شالیزارهای گیلان شخم زمستانه زده شده است

45 درصد شالیزارهای گیلان شخم زمستانه زده شده است