مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 06:552021-03-18بين الملل

گزارشی درباره آثار ربوده شده از موزه ها


در مقایسه با سال ها پیش که موزه ها از سر شرمساری و حتی نگرانی از فاش شدن شکاف های امنیتی در برخی مواقع سرقت آثار را گزارش نمی کردند، در سال های اخیر عملکرد بهتری در مشخص کردن آثار ربوده شده داشته اند.

- در مقایسه با سال ها پیش که موزه ها از سر شرمساری و حتی نگرانی از فاش شدن شکاف های امنیتی در برخی مواقع سرقت آثار را گزارش نمی کردند، در سال های اخیر عملکرد بهتری در مشخص کردن آثار ربوده شده داشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، آیا موزه ها باید در مورد آثار ربوده شده به عموم مردم اطلاع رسانی کنند؟ دو تکه از جنس طلا و نقره یک زره رنسانس ایتالیایی که در سال 1983 از موزه لوور دزدیده شده بود امسال در مجموعه خصوصی یک خانواده در فرانسه کشف شد.

این آثار به روشی کشف شدند که اغلب آثار ربوده شده کشف می شوند: یک کارشناس این آثار را با اطلاعات آنلاین موجود درباره آثار گم شده و ربوده شده تطبیق داد.

اما دورانی بود که موزه ها از ارائه اطلاعات درباره آثار به سرقت رفته امتناع می کردند چراکه نگران بودند این اطلاعات نقاط ضعف امنیتی شان را آشکار کند و به دنبال آن سایر موسسات تمایل کمتری به امانت دادن آثارشان پیدا کنند یا سارقان بیشتر برای سرقت از این موزه ها تمایل پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی درباره آثار ربوده شده از موزه ها

گزارشی درباره آثار ربوده شده از موزه ها