مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-18اجتماعي

درک مطلب دانش آموزان از میانگین جهانی عقب است


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح تحولی خوانا پاسخی به چالش ها و مشکلات دانش آموزان در رابطه با مهارت های پایه زبانی از جمله خواندن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، رضوان حکیم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از ماموریت های اصلی دوره ابتدایی بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش این است که مهارت های پایه خواندن، نوشتن و مهارت های زبانی را در دانش آموزان ایجاد کند.

وی ادامه داد: نتایج شرکت در آزمون های بین المللی پرلز که مربوط به سواد خواندن و درک مطلب است، نشان می دهد که هنوز به میانگین جهانی در این زمینه ها نرسیده ایم و با وجود برنامه های درسی خواندن و نوشتن اما مهارت محور، عمل نکرده ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش آموزان فعالیت های متعددی برای روخوانی و رونویسی انجام داده اند اما به این معنا نیست که به مهارت های خواندن، درک مطلب و نوشتن هم دست پیدا کرده باشند، بنابراین بسته تحولی خوانا برای پاسخ به این چالش تدوین شده است.

حکیم زاده یادآور شد: در طرح تحولی خوانا سعی شده که مهارت های چهارگانه زبانی مانند خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن که پایه اصلی موفقیت دانش آموزان در مراحل بعدی تحصیل هستند و همچنین در مشارکت اجتماعی تاثیردارند را با سه مهارت اصلی زندگی شامل جر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درک مطلب دانش آموزان از میانگین جهانی عقب است

درک مطلب دانش آموزان از میانگین جهانی عقب است