مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 03:452021-03-18اقتصادي

حلوا سوهانی بیجار بالاتر از گز اصفهان و سوهان قم


یکی از تولید کنندگان حلوا سوهانی در بیجار گفت: آزمایش تشخیص ارزش غذایی که به واسطه معاونت اشتغال وزارت کار انجام شده مشخص شده که ارزش غذایی گز و سوهان نمره 40 را کسب کرده در حالی که حلوا سوهانی نمره 80 از 100 را گرفته است.

- ایسنا/کردستان یکی از تولید کنندگان حلوا سوهانی در بیجار گفت: آزمایش تشخیص ارزش غذایی که به واسطه معاونت اشتغال وزارت کار انجام شده مشخص شده که ارزش غذایی گز و سوهان نمره 40 را کسب کرده در حالی که حلوا سوهانی نمره 80 از 100 را گرفته است.

شیرینی سنتی حلواسوهانی، سوغاتی با قدمت بیش از 100 سال از دیار بیجار گروس است که از گذشته به شکل لواشک در پذیرایی میهمانی ها و یا به صورت میان وعده استفاده می شد و حتی می تواند جانشین لذیذی برای قند در کنار چای باشد؛ مواد تشکیل دهنده حلوا سوهانی آرد جوانه گندم، آرد شیرینی، زعفران، هل، زنجبیل و روغن می باشد.

حلوا سوهانی طی سال های اخیر با تلاش یک شهروند بیجاری ثبت ملی شده است و با ایجاد نوآوری در تولید این محصول زمینه معرفی بهتر و بیشتر این سوغات سنتی بیجار را فراهم کرده است.

حسن کاظم زاده یکی از تولیدکنندگان حلوا سوهانی در گفت وگو با ایسنا، درابتدا به سابقه خانوادگی خود در زمینه تولید حلوا و انواع شیرینی اشاره و اظهار کرد: در ابتدای تولید، جنبه تجاری آن مهم نبود، وقتی که انواع حلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلوا سوهانی بیجار بالاتر از گز اصفهان و سوهان قم

حلوا سوهانی بیجار بالاتر از گز اصفهان و سوهان قم