مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اسفند 1399 ساعت 09:252021-03-17بين الملل

افشای گفتگوی محرمانه عبدالله صالح و رییس سیا


شبکه تلویزیونی «المسیره» وابسته به حوثی های یمن، گزارش داد که به اسناد محرمانه و صوت گفتگوی تلفنی میان علی عبدالله صالح، رییس جمهور اسبق یمن و جرج تنت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شفقنا به نقل از عربی 21 نوشت: این شبکه تلویزیونی اشاره کرد که در این گفتگوی تلفنی جرج تنت اصرار کرده است یکی از افسران اطلاعاتی که به دنبال انفجار کشتی تخریبگر یو اس اس کول در زندان امنیت سیاسی صنعا بازداشت شده است،آزاد شود.

تنت از علی صالح آزادی فردی را خواسته که در طی مکالمه از آوردن نام و جنسیتش خودداری کرده و ابراز داشته است که وی فرد مهمی است و به مدت 50 روز است که مقامات یمنی او را بازداشت کرده اند.

المسیره در مورد دومین مکالمه تلفنی عنوان کرد که اداره ارشاد مکالمه تلفنی دوم را ارائه کرده که درطی آن، صالح در همان روز با رییس تماس سیا برقرار کرده و موافقتش را با آزادی افسر اطلاعاتی بازداشت شده در یمن و تحویل آن به آمریکا اعلام کرده است.

همچنین این شبکه از سندی پرده برداشت که وزارت امور خارجه آمریکا در مورد برخی مسائل مهم یمن در سال 1998 منتشر کرده است.

این شبکه در گزارش خود افزود که سند وزارت امور خارجه آمریکا از راه اندازی مجدد معابد یهودی و مسیحی و نقش نیروهای امریکایی در حمایت از یهودیان ساکن صعده و صنعای یمن سخن گفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای گفتگوی محرمانه عبدالله صالح و رییس سیا

افشای گفتگوی محرمانه عبدالله صالح و رییس سیا