مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 22:502021-03-16دانش

کشف باکتری های جدیدی که به پرورش گیاهان در فضا کمک می کنند


یک گروه پژوهشی با همکاری ناسا توانسته اند باکتری هایی را در ایستگاه فضایی بین المللی کشف کنند که می توانند به پرورش گیاهان در فضا کمک کنند.

- یک گروه پژوهشی با همکاری ناسا توانسته اند باکتری هایی را در "ایستگاه فضایی بین المللی" کشف کنند که می توانند به پرورش گیاهان در فضا کمک کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس تایمز، مواد غذایی که در بیرون از زمین پرورش می یابند، برای مقاومت در برابر شرایط نامساعد طی ماموریت های اعماق فضا، به کمک باکتری ها نیاز دارند.

یک کشف جدید در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) نشان می دهد که شاید پژوهشگران بتوانند سوختی ارائه دهند که به گیاهان در تحمل شرایط پرفشار کمک می کند.

پژوهشگران در همکاری با ناسا توانستند چهار رشته باکتری از خانواده Methylobacteriaceae را در قسمت های گوناگون ایستگاه فضایی بین المللی کشف کنند.

یک رشته از این باکتری ها، Methyloruum rhodesianum بود اما سه رشته دیگر پیش از این کشف نشده بودند و به گونه های جدیدی تعلق داشتند.

پژوهشگران این باکتری های میله ای شکل که IF7SW-B2T ، IIF1SW-B5 و IIF4SW-B5 نام گرفته اند، با تجزیه و تحلیل ژنتیکی مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که با Methylobacterium indicum در ارتباط هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف باکتری های جدیدی که به پرورش گیاهان در فضا کمک می کنند

کشف باکتری های جدیدی که به پرورش گیاهان در فضا کمک می کنند