مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 16:552021-03-16بين الملل

کابل: نشست مسکو و ترکیه جایگزین نشست صلح دوحه نخواهد شد


وزارت امورخارجه افغانستان سه شنبه شب اعلام کرد، کنفرانس های مسکو و ترکیه که قرار است در این هفته و ماه آینده برگزار شوند، جایگزین نشست صلح دوحه پایتخت قطر نخواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از شبکه طلوع نیوز، وزارت خارجه افغانستان در بیانیه ای با توجه به نزدیک شدن برگزاری کنفرانس های مسکو و ترکیه از تلاش ها و حمایت کشورهای همسایه و منطقه برای تأمین صلح در افغانستان استقبال کرده و بر اهمیت ادامه این همکاری ها تأکید کرده است.

این بیانیه تاکید کرد که برگزاری مذاکرات صلح افغانستان در روسیه و ترکیه در ادامه فرایند نشست های قطر بوده و جایگزین آن نیست.

طبق بیانیه وزارت خارجه افغانستان، هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان با هیات طالبان در قطر در حال مذاکره است و این گفت وگوها در آینده نیز ادامه خواهند یافت.

وزارت خارجه ایالات متحده نیز اعلام کرد که زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در نشست مسکو که قرار است در پایان این هفته برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: خلیل زاد در منطقه و با شرکای بین المللی ایالات متحده، در صدد است تا توافق سیاسی را سرعت بخشد.

وی افزود: به عنوان بخشی از تلاش های مداوم ما برای تشویق این روند مهم، خلیل زاد قصد دارد در نشست مسکو شرکت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابل: نشست مسکو و ترکیه جایگزین نشست صلح دوحه نخواهد شد

کابل: نشست مسکو و ترکیه جایگزین نشست صلح دوحه نخواهد شد