مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 13:052021-03-16اقتصادي

80 میلمتر مکعب از ظرفیت سد نهب مختص زمین های کشاورزی است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: ظرفیت سد نهب بیش از 120 میلیون متر مکعب بوده که 80 میلیمتر مکعب آن به کشاورزان پایین دست شهرستان تاکستان اختصاص دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر یدالله ملکی ظهر سه شنبه در مراسم آب گیری سد نهب اظهار کرد: سد نهب یکی از سدهای خاکی با هسته رسی و طول 2 هزار و 159 متر است که جزو سدهای طولانی محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین اذعان کرد: ظرفیت این سد 120 میلیون متر مکعب بوده که آب را با وضعیت نرمال ذخیره سازی می کند و80 میلیمتر مکعب آن برای کشاورزان پایین دست شهرستان، 25 میلیمتر مکعب برای تغذیه دشت قزوین و 5 میلیمتر مکعب آن برای مصارف زیست محیطی اختصاص داده می شود.

وی گفت: حدود 10 تا 15 میلیمتر مکعب نیز حجم مرده این سد است که در ابتدا آبگیری حجم مرده سد نهب توسط ما پر می شود.

این مسئول ابراز کرد: سد نهب برای بهبود 36 هزار اراضی کشاورزی بویئن زهرا تا تاکستان که حق آب بر رودخانه خررود بودند ساخته شده است و ما امیدواریم که بهره برداری از این سد سبب بهبود وضعیت آب های زیر زمینی و بهبود اقتصاد این منطقه شود.

وی گفت: سد نهب امروز در مرحله آبگیری قرار دارد و مراحل بهره برداری در پرامتر های مختلف سد از جمله فنس کشی مخزن، پاک سازی مخزن، ساختمان های سد و شیرآلات در حال اجراست و با اعتبارات در نظر گرفته شده به زودی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 میلمتر مکعب از ظرفیت سد نهب مختص زمین های کشاورزی است

80 میلمتر مکعب از ظرفیت سد نهب مختص زمین های کشاورزی است