مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 12:252021-03-16اقتصادي

ژل های پلیمری؛ بهترین کنترل کننده آب


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، الهام میر؛ برای کنترل و حذف آثار زیانبار ناشی از فعالیت های نفتی و تولید آب در منطقه باید از روش تزریق ژل پلیمر به چاه های نفتی به منظور جلوگیری از تولید آب اضافی استفاده شود.

- قرار دادن ژل های پلیمری در مخازن یکی از روش های شیمیایی کنترل کننده آب تولیدی از مخزن است که به دلیل افزایش قیمت نفت از یک سو و از طرف دیگر کاهش نسبی قیمت پلیمر روشی پر رونق بخصوص برای مخازن نفت سنگین به شمار می آید.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، الهام میر؛ برای کنترل و حذف آثار زیانبار ناشی از فعالیت های نفتی و تولید آب در منطقه باید از روش تزریق ژل پلیمر به چاه های نفتی به منظور جلوگیری از تولید آب اضافی استفاده شود.

تولید آب اضافی یکی از مشکلات اصلی در بهره برداری از مخازن نفتی است که از نظر اقتصادی نیز برای تولید نفت، یک معضل به حساب می آید.

در سال های اخیر از شیوه های کنترلی متنوعی برای حل این مشکل استفاده شده است که این روش ها با عدم قطعیت بسیاری مواجهند.

قرار دادن ژل های پلیمری در مخازن یکی از روش های شیمیایی کنترل کننده آب تولیدی از مخزن است که به دلیل افزایش قیمت نفت از یک سو و از طرف دیگر کاهش نسبی قیمت پلیمر روشی پر رونق بخصوص برای مخازن نفت سنگین به شمار می آید؛ لذا در محوریت پروژه، بررسی روش های کنترل تولید آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژل های پلیمری؛ بهترین کنترل کننده آب

ژل های پلیمری؛ بهترین کنترل کننده آب