مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 11:452021-03-16فرهنگي

واکاوی گوشه های تاریک کودتای 28 مرداد در یک گفتگوی اینترنتی


مهرداد اسکویی کارگردان سینمای مستند درباره کودتای 28 مرداد به گفتگو با تقی امیرانی کارگردان مستند «کودتای 53» می پردازد.

- مهرداد اسکویی کارگردان سینمای مستند درباره کودتای 28 مرداد به گفتگو با تقی امیرانی کارگردان مستند کودتای 53 می پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مستند سینمایی کودتای 53 ساخته تقی امیرانی که این روزها بر پرده سینماهای هنروتجربه است، موضوع گفتگوی زنده مهرداد اسکویی و کارگردان این مستند است.

گفتگوی زنده مهرداد اسکویی با تقی امیرانی کارگردان مستند کودتای 53 ، چهارشنبه 27 اسفندماه ساعت 18 و در آستانه هفتادمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت ایران برگزار می شود.

تقی امیرانی مستندساز ایرانی ساکن انگلیس و والتر مرچ تدوینگر فیلم هایی چون اینک آخرالزمان ، مکالمه و بیمار انگلیسی ، حین تحقیق برای ساخت فیلم مستندی درباره کودتای 28 مرداد 1332 به مدارک و اسنادی دست یافتند که دهه ها از چشم عموم مردم و اغلب تاریخ نویسان این حوزه پنهان بوده، اسنادی که نه تنها امکان بیان روایتی دقیق تر از کودتا را فراهم آورده بلکه بسیاری از زوایای تاریک تاریخ 67 ساله این رویداد را نیز روشن کرده است.

کودتای 53 محصول 10 سال کاویدن اسناد محرمانه و پیگیری مصرانه شواهد برای درک جزییات حیرت انگیز کودتاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی گوشه های تاریک کودتای 28 مرداد در یک گفتگوی اینترنتی

واکاوی گوشه های تاریک کودتای 28 مرداد در یک گفتگوی اینترنتی