مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 08:502021-03-16اقتصادي

800 هکتار به بافت فرسوده تهران الحاق شد


مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران از تأیید الحاق 800 هکتار، شامل هفتاد هزار پلاک، به بافت فرسوده شهر تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کاوه علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران از تأیید الحاق 800 هکتار، شامل هفتاد هزار پلاک، به بافت فرسوده شهر تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: در فرآیند تهیه طرح جامع شهر تهران (مصوب سال 1386) و با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر تعیین سه شاخص ریزدانگی، ناپایداری و نفوذ ناپذیری برای شناسایی محدوده بافت های فرسوده در شهرها، 3268 هکتار به عنوان محدوده بافت فرسوده در شهر تهران شناسایی و تاکنون این محدوده ها ملاک عمل شهرداری و دولت، جهت اعطای تسهیلات و مشوق های نوسازی شهر تهران بوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بیان کرد که طی سال های گذشته، مراجعات و مکاتبات متعددی ناظر بر عدم قرارگیری برخی بلوک های حائز سه شاخص یاد شده در زمره بلوک های مصوب، از سوی شهروندان و مراجع رسمی از جمله شهرداری های مناطق 22 گانه و شورای اسلامی شهر تهران به این سازمان صورت گرفت و نتیجه بررسی کارشناسان، به برخی از اعتراضات شهروندان صحه گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

800 هکتار به بافت فرسوده تهران الحاق شد

800 هکتار به بافت فرسوده تهران الحاق شد