مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 08:502021-03-16پزشكي

روشی جدید برای تست گروهی غربالگری کووید 19


محققان کشور موفق به ارائه روشی نوین برای تست گروهی افراد درغربالگری کووید 19 شدند که علاوه بر کاهش تعداد تست، باعث کاهش میزان نتایج منفی کاذب نسبت به سایر روش های متداول تست گروهی می شود.

- جی پلاس ، دکتر امیررضا علیزاد، عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم زیستی پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: لازم است همزمان با دوران بیماری کووید 19 و رفع محدودیت های اجتماعی و بازگشایی کسب و کارها، غربالگری های گروهی از افراد حاضر در یک سازمان و مجموعه انجام شود تا در صورت ابتلای تعداد اندکی از افراد، آنها سریعاً قرنطینه شوند و باعث آلوده شدن سایر نیروهای فعال نشوند.

بدین منظور، بهتر است به جای استفاده از یک کیت تشخیص برای هر نفر، از روش های تست گروهی استفاده شود تا به تعداد کمتری تست برای تشخیص افراد مبتلا در یک گروه نیازمند باشیم.

مهر نوشت؛ وی خاطرنشان کرد: در روش تست گروهی، نمونه های چندین نفر با یکدیگر مخلوط شده و تنها از یک تست برای این نمونه ها استفاده می شود.

در صورتی که پاسخ این تست منفی باشد، پاسخ تست همه اعضای این گروه منفی تلقی می شود و عدم تست انفرادی تک تک افراد این گروه باعث کاهش تعداد تست لازم می گردد.

در صورت مثبت شدن نتیجه تست یک گروه، باید نمونه های هر یک از اعضای گروه به صورت انفرادی تست شوند تا فرد یا افراد آلوده شناسایی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشی جدید برای تست گروهی غربالگری کووید 19

روشی جدید برای تست گروهی غربالگری کووید 19