مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 08:452021-03-16پزشكي

سالانه 12 هزار ایرانی درگیر سرطان روده بزرگ می شوند


رییس انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران با اعلام بروز سالانه 12 هزار مورد جدید سرطان روده بزرگ در کشور، نسبت به ادامه روند افزایشی این بیماری هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، رضا ملک زاده، با اشاره به روند صعودی پیوسته سرطان روده بزرگ در بسیاری از کشورها گفت: طی سه دهه گذشته، بروز و مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ در جهان 10 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سال 2020 نزدیک به دو میلیون نفر (20 در 100 هزار نفر) در جهان به سرطان روده بزرگ مبتلا شدند و بیش از 935 هزار نفر (9 در 100 هزار نفر) بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

رییس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این تعداد قابل توجه بروز و مرگ، سومین رتبه را در میان بیش از 19 میلیون مورد جدید ابتلاء و دومین رتبه را در بین 10 میلیون مرگ پیش بینی شده ناشی از کل سرطان ها در سال گذشته، به سرطان روده بزرگ اختصاص داده است.

سن ابتلاء به سرطان روده بزرگ در جهان جوان تر شده است محقق بین المللی سرطان، دیگر نکته بسیار قابل توجه در سرطان روده بزرگ را جوان تر شدن سن ابتلاء به آن در جهان دانست و گفت: درحالیکه سن بروز سرطان روده بزرگ، اغلب 50 سال و بالاتر است، اما مطالعات جهانی سرطان روده بزرگ، از افزایش موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 12 هزار ایرانی درگیر سرطان روده بزرگ می شوند

سالانه 12 هزار ایرانی درگیر سرطان روده بزرگ می شوند