مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 08:102021-03-16اجتماعي

ترقه های چهارشنبه سوری با پرندگان چه می کند؟!


بسیاری از پرندگان با صدای وحشتناک ترقه ها در شب چهارشنبه سوری، لانه های خود را ترک می کنند و ممکن است به دلیل حس ناامنی دیگر به آن محل و منطقه باز نگردند.

- ایسنا/البرز مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: بسیاری از پرندگان با صدای وحشتناک ترقه ها در شب چهارشنبه سوری، لانه های خود را ترک می کنند و ممکن است به دلیل حس ناامنی دیگر به آن محل و منطقه باز نگردند.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، گفت: طی سال های اخیر، مراسم چهارشنبه سوری تا حدی گرفتار رفتارهای اشتباه شده و استفاده از مواد منفجره و محترقه این مراسم باستانی را از شکل مرسوم خارج کرده است.

حکیمی با بیان اینکه این انحراف در مراسم چهارشنبه آخر سال نه تنها بر جان و سلامت شهروندان اثر داشته بلکه عوارضی را در محیط زیست هم بر جای گذاشته است، افزود: معمولاً در آخرین روزهای سال طبیعت بسیار شکننده و آسیب پذیر است به همین دلیل استفاده از مواد منفجره برای گونه هایی چون پرندگان، سگ ها و گربه ها که در محیط شهری زندگی می کنند مشکلاتی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: پرندگان در این ایام سال مشغول لانه گزینی و تخم گذاری هستند و به همین دلیل ایجاد فضای امن از اهمیت زیادی برخوردار است اما با صدای انفجار ترقه در شب چهارشنبه سوری باعث می شود پرندگان لانه خود را ترک کرده و ممکن است به دلیل حس ناام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترقه های چهارشنبه سوری با پرندگان چه می کند؟!

ترقه های چهارشنبه سوری با پرندگان چه می کند؟!