مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 13:352021-03-15سياسي

اعدام بر مبنای ارتداد؟


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،سعید علمی؛ دیر زمانی از پذیرش قطعنامه 598 نگذشته بود که کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی، یک نویسنده مسلمان هندی‎الاصل دارای تابعیت انگلستان، - کُشتن فردی که امنیت شهروندان را به خطر انداخته و تحت عنوان محارب و یا مفسد فی الارض در فقه از آن یاد شده، ایراد نداشته؛ چون بر اساس ضوابط و قواعد عقلی، فقهی و حقوقی صورت گرفته است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ،سعید علمی؛ دیر زمانی از پذیرش قطعنامه 598 نگذشته بود که کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی، یک نویسنده مسلمان هندی‎الاصل دارای تابعیت انگلستان، انباشته از توهین و افترا و اهانت به مقدسات اسلامی منتشر شد؛ و تبلیغات فراوانی حول و حوش آن به راه افتاد.

امام خمینی (س) فتوای تاریخی خود را درباره ارتداد سلمان رشدی اعلام کردند و علی رغم اینکه غرب در برابر این حکم ایستادگی نمود، لیکن ملت های اسلامی و بسیاری از دولت ها در همان اوان، به نوعی از این حکم حمایت نمودند.

کتاب رشدی، برداشتی تحقیر آمیز و موهن از رویداد های اصیل تاریخ اسلام که با ظهور پیامبر آغاز شد و تا عصر امام خمینی (س) ادامه می یابد، می باشد.

به هر حال، کتاب رشدی برای غیر مسلمانان، همانند کنار یکدیگر چیدن رویداد هایی است که در ادوار گوناگون رخ داده است و مفهوم این رویداد ها برایشان روشن نیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعدام بر مبنای ارتداد؟

اعدام بر مبنای ارتداد؟