مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 10:452021-03-15اقتصادي

موافقت هیات دولت با بررسی عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا


رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: موضوع بررسی عضویت ناظر ایران در اوراسیا در نشست هیأت دولت به تصویب رسید.

- به گزارش  خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با  بیان اینکه عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هیات دولت به تصویب رسید، گفت: به پیشنهاد وزارت صنعت معدن و تجارت بررسی عضویت ناظرجمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اوراسیا رأی مثبت هیأت وزیران را اخذ کرد و مقرر شده اقدام لازم در این مورد به عمل آید.

 وی افزود: اتحادیه اقتصادی اوراسیا که از سال 2015 تشکیل شده در حال حاضر شامل فدراسیون روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان است و علاوه بر این، کشورهای مولداوی، ازبکستان و کوبا نیز به عنوان عضو ناظر دراین اتحادیه حضور دارند.

زادبوم تأکید کرد: اعضای ناظر تعهدی در قبال این اتحادیه ندارند اما از امکان حضور در بخش عمده ای از نشستهای اتحادیه برخوردارند.

هرچند اعضای ناظر درفرایند تصمیم گیری های داخلی اتحادیه اوراسیا وارد نمی شوند اما از نزدیک می توانند در جریان امور اتحادیه قرار گرفته و دسترسی به اسناد و مستندات این اتحادیه داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: شورای عالی کمیسیون اتحادیه اقتصادی اوراسیا به عنوان عالی ترین مرجع این اتحادیه متشکل از سرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت هیات دولت با بررسی عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

موافقت هیات دولت با بررسی عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا