مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 10:352021-03-14سياسي

راه های پیشگیری از سیلاب


یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: از روش های اصلی مهار سیلاب می توان به حفاظت، حمایت و احیاء جنگل ها و مراتع، - ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: از روش های اصلی مهار سیلاب می توان به حفاظت، حمایت و احیاء جنگل ها و مراتع، احداث سیل بندها، سدها و مخازن و انحراف آب و پخش سیلاب اشاره کرد.

غلامرضا چمن پیرا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که با پیشرفت و توسعه زندگی بشر خصوصاً در چند دهه اخیر، تحولاتی عظیم و بنیادی در نوع زندگی و نحوه نگرش آن ها به طبیعت و جهان هستی ایجاد شده است، اظهار کرد: این موضوع با تأثیرگذاری بر الگوی رفتاری انسان ها، دلایل بروز وضعیت های جدید را در محیط طبیعی آن ها فراهم کرده است که آسیب های زیست محیطی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی از پیامدهای مهم آن به شمار می رود.

وی ادامه داد: از جمله عاومل مؤثر در بروز خسارات زیست محیطی می توان به افزایش رو به رشد جمعیت و نیاز روزافزون به جایگزینی و توسعه منابع جدید غذایی اشاره کرد.

چمن پیرا افزود: این امر از طریق تغییر کاربری اراضی، عدم برنامه ریزی هماهنگ و بکارگیری روش های غیراصولی در بهره برداری از حوضه های آبخیز، شرایط مناسبی را برای بروز سیلاب های سهمگین و تشدید دفعات آن به وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های پیشگیری از سیلاب

راه های پیشگیری از سیلاب