مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 10:252021-03-14بين الملل

اعلام آمادگی ترکیه برای مشارکت در نشست سه جانبه افغانستان با حضور ایران و پاکستان


وزیر امور خارجه ترکیه در بخشی از گفت و گوی تلفنی با همتای افغانستانی خود آمادگی کشورش را برای مشارکت در نشستی سه جانبه با افغانستان و ایران و پاکستان اعلام کرد.

- وزیر امور خارجه ترکیه در بخشی از گفت و گوی تلفنی با همتای افغانستانی خود آمادگی کشورش را برای مشارکت در نشستی سه جانبه با افغانستان و ایران و پاکستان اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه طی تماس تلفنی در مورد گسترش روابط دوجانبه، تقویت تماس ها و همکاری های چندجانبه، برگزاری نشست کشورهای قلب آسیا-پروسه استانبول در اواخر ماه مارس در دوشنبه و برگزاری دور بعدی گفتگوهای صلح افغانستان به میزبانی ترکیه، صحبت و گفتگو کردند.

این بیانیه می افزاید: اتمر آمادگی ترکیه را به عنوان دوست ارزشمند و قابل اعتماد برای میزبانی دور بعدی گفتگوهای صلح افغانستان ستایش کرد و بر افزایش تماس ها و مشورت ها در مورد اهداف، دستور کار، شرکت کنندگان، و نتایج این نشست تأکید کرد.

او گفت که انتظار می رود نشست ترکیه گامی به جلو در راستای تأمین آتش بس و دستیابی به راه حل سیاسی مطابق به خواست و اراده مردم افغانستان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی ترکیه برای مشارکت در نشست سه جانبه افغانستان با حضور ایران و پاکستان

اعلام آمادگی ترکیه برای مشارکت در نشست سه جانبه افغانستان با حضور ایران و پاکستان