مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 07:252021-03-14اقتصادي

طعم شیرین کارآفرینی با ترشی فروشی


«زهرا یوسفی» بانوی کارآفرینی است که نه تنها توانست برای خود شغلی دست و پا کرده و چندین نفر را مشغول به کار کند، بلکه الگویی برای دیگر زنان روستایی شد تا به فکر درآمدزایی برای خود باشند، - خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، درحالی که بسیاری از بانوان در شهر و روستا به دلیل نبود شغل دولتی دست روی دست گذاشته و وقت خود را صرف کارهای روزمره می کنند، اما هستند زنانی هم که با سرمایه اندک و تنها با تلاش و پشتکار برای خود درآمدزایی کسب کنند.

زهرا یوسفی  35 سال سن دارد و اهل روستای برخوردار شهرستان دلفان است، از سال 86 با ثبت نام در کلاس های صندوق خرد زنان روستایی کار تهیه ترشیجات را آغاز کرد، اما اکنون محصولات متنوعی را تولید می کند و برای خودش جایگاهی پیدا کرده، به گونه ای که سال 93، به عنوان تسهیلگر نمونه زن بخش کشاورزی برگزیده شد.

او می گوید: حضورم در این عرصه راه را برای دیگر بانوان روستایی هموار کرد و به تعبیری الگویی بود برای زنانی که علاوه برعلاقه نیاز به شغل و درآمدزایی هم داشتند، موفقیت من انگیزه و مشوقی بود برای اینکه دیگران هم قدم در این راه بگذارند و  این باعث خوشحالی من است.

تجربه های موفقی از این دست نشان می دهد توسعه کارآفرینی بین زنان روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی می تواند در کاهش مهاجرت روستاییان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طعم شیرین کارآفرینی با ترشی فروشی

طعم شیرین کارآفرینی با ترشی فروشی