مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 06:102021-03-14پزشكي

90 درصد سرطان های بزرگ از سرطان روده بزرگ نشأت می گیرد


یک فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی با اشاره به این که 90 درصد سرطان های روده بزرگ از پولیپ نشأت می گیرد، گفت: اگر کسی در خانواده اش پولیپ و سرطان روده بزرگ دارد باید در سن 40 سالگی کلونوسکوپی انجام دهد.

- ایسنا/لرستان یک فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی با اشاره به این که 90 درصد سرطان های روده بزرگ از پولیپ نشأت می گیرد، گفت: اگر کسی در خانواده اش پولیپ و سرطان روده بزرگ دارد باید در سن 40 سالگی کلونوسکوپی انجام دهد.

اصغر خسروی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که سه علت شایع مرگ به ویژه در ایران، تصادف، سکته قلبی و مغزی و سرطان است، اظهار کرد: سرطان روده بزرگ یکی از سرطان های شایع است.

وی ادامه داد: سرطان روده بزرگ یکی از سرطان های شایع کشور است به طوری آمار نشان می دهد هر دو ساعت یکی از هموطنان ما جان خود را براثر سرطان روده بزرگ از دست می دهد و سالانه چیزی حدود 4000 نفر در اثر این نوع سرطان فوت می کنند.

خسروی با اشاره به این که هر فردی در ریسک سرطان است به ویژه افرادی که سنشان بالای 50 سال است، عنوان کرد: در هر سنی حتی جوان تر ممکن است این سرطان اتفاق بیافتد.

این فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی با اشاره به این که برخی از افراد علائمی را دارند و در مقابل انجام کلونوسکوپی مقاومت کرده و فکر می کنند چون در خانواده سابقه سرطان روده بزرگ وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد سرطان های بزرگ از سرطان روده بزرگ نشأت می گیرد

90 درصد سرطان های بزرگ از سرطان روده بزرگ نشأت می گیرد