مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 اسفند 1399 ساعت 06:052021-03-14بين الملل

تأثیر سوزاندن کاه و کلش گندم بر خاک


یک عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و منابع طبیعی لرستان گفت: ماده آلی خاک، فسفر قابل جذب و بور قابل جذب خاک به طور معنی داری در اثر سوزاندن کاه و کلش گندم، - ایسنا/لرستان یک عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و منابع طبیعی لرستان گفت: ماده آلی خاک، فسفر قابل جذب و بور قابل جذب خاک به طور معنی داری در اثر سوزاندن کاه و کلش گندم، کاهش می یابند.

مراد سپهوند در گفت وگو با ایسنا در رابطه با تأثیر سوزاندن کاه وکلش گندم بر برخی خصوصیات شیمیایی خاک، اظهار کرد: ماده آلی خاک، فسفر قابل جذب و بور قابل جذب خاک به طور معنی داری در اثر سوزاندن کاه و کلش گندم، کاهش می یابند.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده اختلاف میانگین پتاسیم، شوری خاک، روی، منگنز و آهن معنی دار نشده اما این خصوصیات در اثر سوزاندن کاه و کلش روند کاهشی از خود نشان دادند.

سپهوند در پی سوزاندن کنجاله گندم مس قابل جذب خاک و اسیدیته خاک روند افزایشی دارند، افزود: تنها در اثر 10 سال سوزاندن کاه و کلش گندم در اراضی زراعی، نشانه های تخریب و انحطاط خاک پدیدار می شود که ازجمله مهم ترین آن ها کاهش معنی دار ماده آلی خاک، به عنوان رکن اساسی حاصلخیزی و باروری، است.

این عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: در خاک های زراعی، سالیانه مقادیر قابل توجهی از مواد غذایی به صورت محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر سوزاندن کاه و کلش گندم بر خاک

تأثیر سوزاندن کاه و کلش گندم بر خاک