مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 22:002021-03-13اجتماعي

حکومت بلوط ایرانی در زاگرس


یک کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: در بین گونه های متنوع بلوط، بلوط ایرانی بیشترین سطح پراکنش را در زاگرس دارد.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: در بین گونه های متنوع بلوط، بلوط ایرانی بیشترین سطح پراکنش را در زاگرس دارد.

منیر اسدزاده در گفت وگو با ایسنا با اشاه به این که جنگل های زاگرس گستره وسیعی را در غرب و جنوب کشور شامل می شود که با استناد به منابع موجود، سطح آن ها بین پنج تا شش میلیون هکتار برآورد شده است، اظهار کرد: این جنگل ها به دو گروه پیوسته و منفصل تقسیم می شوند.

وی ادامه داد: جنگل های پیوسته زاگرس از شمال غرب ایران و از منطقه پردانان شهرستان پیرانشهر در استان آذربایجان غربی آغاز شده و در امتداد رشته کوه های زاگرس به جنوب گسترش پیدا کرده و پس از گذر از استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان و کهکیلویه و بویر احمد، تا نزدیکی فسا در استان فارس امتداد دارند.

اسدزاده افزود: جنگل های منفصل زاگرس نیز شامل توده ها و لکه های جدا افتاده ای مانند توده جنگلی شازند اراک و همدان هستند که سطح قابل توجهی ندارند و در گذشته دور به جنگل های زاگرس متصل بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکومت بلوط ایرانی در زاگرس

حکومت بلوط ایرانی در زاگرس