مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 17:422021-03-13اقتصادي

توربین فوق پیشرفته ساخت ایران، به کمک رفع کمبود برق و کاهش آلودگی هوای تهران می آید


ظهر امروز با امضای قراردادی میان گروه مپنا و شرکت برق حرارتی، گامی مهم در جهت کاهش چشمگیر آلودگی هوای تهران و جبران کمبود برق ساکنین پایتخت برداشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تابناک اقتصادی، قرارداد طراحی ، نصب و راه اندازی توربین فوق پیشرفته و ملی MGT-75 امروز شنبه 23 اسفند ماه 1399، میان دکتر عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا و مهندس محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی مبادله شد تا روند بازنشسته شدن نیروگاه های قدیمی تهران وارد فاز اجرایی شود.

زمستان امسال موضوع آلودگی هوای پایتخت و خطر قطعی برق به دلیل کمبود تولید نیروگاه های پایتخت به موضوع اول رسانه ها و افکار عمومی تبدیل شده بود و حالا دانش متخصصان داخلی برای رفع این نیازهای مهم و بهبود شرایط زیست مردم آمده است.

توربین MGT-75 که جدیدترین توربین طراحی شده و ساخت گروه مپنا است، یک ماشین در گروه توربین های گازی کلاس F پیشرفته در سطح دنیا است و توان رقابت با محصولات شاخص بین المللی در این کلاس را دارد.

خبر خوب برای اهالی تهران که اغلب روزهای سال با دود سنگین تنفس می کنند، این است که توربین MGT-75 قادر به استفاده از سوخت هیدروژن در کنار سوخت های اصلی است.

این ویژگی، در کاهش آلودگی ناشی از مصرف سوخت نیروگاه تأثیر فراوانی خواهد داشت و با افزایش بهره گیری از دانش و تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توربین فوق پیشرفته ساخت ایران، به کمک رفع کمبود برق و کاهش آلودگی هوای تهران می آید

توربین فوق پیشرفته ساخت ایران، به کمک رفع کمبود برق و کاهش آلودگی هوای تهران می آید