مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اسفند 1399 ساعت 12:402021-03-13اقتصادي

کسری 69 میلیون متر مکعبی ذخایر سدهای تهران نسبت به پارسال


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یوسف رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران امروز در نشست خبری با بیان اینکه متوسط فرونشست دشت های تهران حدود 20 سانتیمتر در سال است، - مدیرعامل آب منطقه ای تهران گفت: با توجه به اینکه ذخایر سدهای پنج گانه تهران نسبت به سال گذشته 69 میلیون متر مکعب کسری دارد، تأمین آب شرب تا پایان شهریور سال 1400 با نگرانی هایی مواجه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یوسف رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران امروز در نشست خبری با بیان اینکه متوسط فرونشست دشت های تهران حدود 20 سانتیمتر در سال است، گفت: میزان برداشت آب از آب های زیرزمینی در حال حاضر در تهران معادل 350 میلیون متر مکعب در سال است که برای مدیریت فرونشست دشت های تهران تصمیم داریم این میزان را 270 میلیون متر مکعب کاهش دهیم.

وی افزود: 190 میلیون متر مکعب میزان کسری برداشت از مخازن آب های زیرزمینی است که در حال حاضر این رقم را به 119 میلیون متر مکعب رسانده ایم که در حقیقت شاهد کاهش 71 میلیون متر مکعبی برداشت آب از سفره های آب زیرزمینی بوده ایم.

به گفته این مقام مسئول، جمعیت تهران تا سال 1410 به 20 میلیون نفر می رسد، بنابراین باید برای تأمین آب موردنیاز این جمعیت که تنها محدود به مصرف شرب نمی شود و دامنه کشاورزی و حتی صنعت را نیز دربرمی گیرد مدیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسری 69 میلیون متر مکعبی ذخایر سدهای تهران نسبت به پارسال

کسری 69 میلیون متر مکعبی ذخایر سدهای تهران نسبت به پارسال