مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اسفند 1399 ساعت 09:502021-03-12پزشكي

بیماری مزمن کلیه را بشناسیم


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: زمانی که فردی دچار بیماری مزمن کلیه است، در ابتدا اغلب علامتی ندارد و همین موضوع اهمیت غربالگری را نشان می دهد.

- ایسنا/اصفهان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: زمانی که فردی دچار بیماری مزمن کلیه است، در ابتدا اغلب علامتی ندارد و همین موضوع اهمیت غربالگری را نشان می دهد.

شهرزاد شهیدی، امروز (جمعه-22 اسفندماه) در وبینار علمی که به مناسبت روز جهانی کلیه با عنوان زندگی خوب با بیماری کلیه با حضور پزشکان فوق تخصص کلیه و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، در خصوص بیماری مزمن کلیه و راهکارهای زندگی با این بیماری، اظهار کرد: درد در بیماران کلیوی دچار به سنگ کلیه شدید است و بیماری مزمن کلیه اغلب هیچ دردی ندارد.

وی افزود: به همین دلیل به افرادی که در خطر بروز بیماری مزمن کلیه هستند، مانند مبتلایان به دیابت، پرفشاری خون و افرادی که سابقه سنگ سازی مکرر داشته و یا بیماری ژنتیک مربوط به کلیه دارند، توصیه می کنیم به فواصل غربالگری شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این پزشک فوق تخصص کلیه گفت: ساده ترین روش غربالگری آزمایش کراتینین و آزمایش ادرار است که به راحتی در دسترس است و هزینه بالایی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری مزمن کلیه را بشناسیم

بیماری مزمن کلیه را بشناسیم