مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اسفند 1399 ساعت 08:252021-03-12پزشكي

احیای اعصاب آسیب دیده ستون فقرات با داربست های قابل تزریق به بدن


محققان ایرانی دانشگاه یو سی ال ای نوعی داربست زیستی قابل تزریق به بدن ابداع کرده اند که از آن می توان برای احیای اعصاب آسیب دیده ستون فقرات استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیو اطلس، آسیب دیدن سلسله اعصاب ستون فقرات منجر به فلج شدن دائم افراد می شود و در حال حاضر راه حل قطعی برای حل این مشکل وجود ندارد.

اما یک مطالعه جدید در این زمینه بر روی موش ها نتایج خوبی در پی داشته است.

این تحقیق که توسط ارشیا احسانی پور و لیلا راد و همکارانشان بر روی موش ها صورت گرفته نشان می دهد که تزریق داربست زیستی تولید شده با استفاده از مواد متخلخل به بدن کمک می کند که به طور خودکار برای بازسازی آسیب واردشده به سلسله اعصاب ستون فقرات اقدام کند.

رشته های عصبی بلند و باریکی که وظیفه انتقال سیگنال های الکتریکی را در بدن به نقاط مختلف بر عهده دارند، اکسون نام دارند و از معدود بخش های بدن هستند که به طور خودکار قابل بازسازی نیستند و در صورت آسیب دیدن ستون فقرات از کار می افتند.

یکی از عوامل ناممکن شدن بازسازی خودکار اکسون ها هجوم سلول های ایمنی بدن به سمت آنها بعد از آسیب دیدن است که منجر به شکل گیری بافتی مستحکم بر روی جراحت شده و جلوی اتصال مجدد اکسون ها به یکدیگر را می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای اعصاب آسیب دیده ستون فقرات با داربست های قابل تزریق به بدن

احیای اعصاب آسیب دیده ستون فقرات با داربست های قابل تزریق به بدن