مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-12پزشكي

پاسخ به برخی ادعاها درباره تولید داروی کرونا


رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه داروهای ادعا شده در کشور برای کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا اثرات اثبات شده ای ندارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی قانعی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تولید داروهای گیاهی برای درمان بیماری کرونا، گفت: در پروتکل های درمانی این بیماری تاکید شده است که این داروها می توانند برای تسکین بیماری مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: زمانی که سازمان غذا و دارو تاییدیه برای دارویی صادر می کند، می توان از آن دارو برای درمان استفاده کرد.

قانعی اظهار کرد: ولی آنچه که به عنوان دارو برای بیماری کووید-19 در نظر داریم، دارویی است که بتواند در ICU بیمارستان ها به کاهش مرگ بیماران مبتلا منجر شود.

بر این اساس تاکنون 3 داروی کورتیکویید استرویید ، داروی ضد انعقاد و اکسیژن به عنوان داروهایی که در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا موثر هستند، معرفی شده اند.

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: سایر داروها اعم از آن دسته از داروهایی که تولید آنها اعلام شده است، اثر اثبات شده ای ندارند و در پروتکل های درمانی بین المللی نیز وارد نشده اند، ضمن آنکه در کشور نیز دارویی که منجر به کاهش مرگ ومیر ناشی از این ویروس شود، در اختیار نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به برخی ادعاها درباره تولید داروی کرونا

پاسخ به برخی ادعاها درباره تولید داروی کرونا