مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اسفند 1399 ساعت 05:552021-03-12فرهنگي

در تئاتر هم به یک کیارستمی نیاز داریم


رییس کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر معتقد است: بزرگ ترین اشکال تئاتر ما در مقابل سینما هم در این است که سینمای ما به ویژه سینمای کیارستمی، - رییس کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر معتقد است: بزرگ ترین اشکال تئاتر ما در مقابل سینما هم در این است که سینمای ما به ویژه سینمای کیارستمی، توانسته با دنیا حرف بزند اما تئاتر ما تاکنون نتوانسته چنین کاری را انجام دهد و تئاتر ایرانی را در دنیا تثبیت کند.

محمد عارف با تاکید بر ضرورت شکل گیری تئاتر ملی در ایران، از کم اعتبار شدن جایگاه نمایشنامه نویسی در دو سه دهه اخیر ابراز تاسف می کند.

او می گوید بعد از رادی و ساعدی و بیضایی و خلج و استادمحمد و حکیم رابط و دیگر درام نویسان حرفه ای شاخص چه کرده ایم؟ چه می خواهیم بکنیم؟ عارف، در گفتگویی با ایسنا درباره اهمیت برگزاری مسابقه نمایشنامه پژوهی ایران می گوید و تاکید دارد که نمایشنامه همچنان مهم ترین رکن یک نمایش است و ضروری است جایگاه این رکن مهم را احیا کنیم.

او یادآوری می کند که نمایشنامه پژوهی ترکیبی از پژوهش، نمایشنامه و انسان شناسی است که برای عنوانِ دور نخست کنفرانس ملی ایران انتخاب شده و آغازگر حرکت جدیدی از منظر انسان شناسی فرهنگی است که بر اساس نظریه انسان شناسی برانیسلاو مالینوفسکی، نیاز و نهاد شکل گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در تئاتر هم به یک کیارستمی نیاز داریم

در تئاتر هم به یک کیارستمی نیاز داریم