مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 14:202021-03-11اقتصادي

کاهش تولید نفت عربستان به خاطر بازگشت ایران به بازار؟


یک کارشناس ارشد بازار نفت با بیان اینکه برداشته شدن تحریم ها و بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی، بر قیمت ها تاثیرگذار خواهد بود، افزود: با رفع تحریم ها ایران می تواند به سرعت 1.

- 5 میلیون بشکه به صادرات نفت خود در روز اضافه کند بنابراین برای بر هم نخوردن تعادل در بازار، سایر تولیدکنندگان باید از تولید نفت خود کم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایرنا، یک کارشناس ارشد بازار نفت گفت: کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه تولید نفت توسط نفت عربستان، با هدف ایجاد فضا برای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی است.

نرسی قربان امروز (پنجشنبه) با بیان اینکه بازار نفت سال 99 را با سقوط قیمت ها آغاز کرد، ادامه داد: بازار از یک طرف به خاطر کمبود تقاضا به خاطر کرونا و از سوی دیگر به دلیل مسایل مختلف اقتصادی تقاضا کم شده بود.

وی افزود: به تدریج با تولید واکسن که احتمال رونق اقتصادی و بازگشت تقاضا را تقویت کرده و در کنار آن نیز عرضه هم کاهش پیدا کرد، قیمت ها با افزایش همراه شد.

قربان با بیان اینکه به دلیل کاهش قیمت ها، سرمایه گذاری ها در صنعت نفت کم شد و کشورهای تولیدکننده هم با احتیاط بیشتری نفت فروختند، گفت: در حال حاضر با توجه به کنترل نسبی کرونا با واکسن و ایجاد رونق اقتصادی، تصویر خوشبینانه ای از قیمت نفت برای ماه های آینده وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تولید نفت عربستان به خاطر بازگشت ایران به بازار؟

کاهش تولید نفت عربستان به خاطر بازگشت ایران به بازار؟