مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 07:552021-03-11اقتصادي

مریخ، گرم و مناسب زندگی بوده است!


نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که آتشفشان ها و شهاب سنگ ها ممکن است مریخ را به اندازه کافی گرم کرده باشند تا حیات در آن آغاز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا از آی ای، دانشمندان از قبل می دانستند که مریخ به مدت چندین دهه دارای آب مایع در سطح خود بوده است، اما تاکنون دشوار بود که بگویند این خواهر کوچکتر کره زمین تاکنون آب و هوای گرم را تجربه کرده است.

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله Nature Geoscience منتشر شده است، آب و هوای مریخ در روزهای آغازین عمر خود تحت تأثیر دوره های متناوب گرمایی حاصل از افزایش گازهای گلخانه ای ناشی از برخورد شهاب سنگ ها و فعالیت آتشفشان ها -در میان دوره های سرمای طولانی تر- بوده است که مسیرهایی را برای پیدایش حیات میکروبی باز می کرده، در حالی که برای زنده ماندن در دوره های سرد با چالش مواجه بوده است.

نویسندگان این مطالعه که تحت هدایت پروفسور رابین وردورث از دانشگاه هاروارد انجام شده است، بر لزوم تطبیق سطح شناسی مریخ با مدل های تکامل جوی تأکید کردند.

این کار بسیار دشوار است، زیرا سطح شناسی مریخ شواهدی از آب مایع را شامل می شود، علاوه بر اینکه ژئوشیمی آن نشان می دهد که با افزایش سطح اکسیداسیون سطحی، یک تغییر آهسته و متناوب از رطوبت به خشکی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مریخ، گرم و مناسب زندگی بوده است!

مریخ، گرم و مناسب زندگی بوده است!